Teisingas ratlankio eksploatavimas

RATLANKIŲ UŽDĖJIMAS IR NUĖMIMAS

 

     Rato montavimas yra itin svarbus etapas, kurį atliekant reikia laikytis automobilio saugumo taisyklių. Savo automobilio vadove rasite paaiškinimus, kaip nuimti ir uždėti ratą, jei automobilyje nėra vadovo rekomenduojame kreiptis į techninę pagalbą kelyje.

Neteisingai uždėjus ratą ar nepriveržus veržlių automobilis gali būti techniškai netvarkingas ir sukelti avarinę situaciją.

     Prieš prisukant veržles, būtina patikrinti jų švarą. Neturi likti jokio purvo ar akmenukų, kurie galėtų paveikti sukimą ar pažeisti varžto sriegį. Veržlę pradėkite sukti ranka, nenaudodami didelės jėgos. Kai veržlės jau savo vietoje, pabaikite jas priveržti naudodami dinamometrinį raktą arba kryžminį veržliaraktį, laikydamiesi nustatyto sukimo eiliškumo (atsižvelgiant į veržlių skaičių):

 

 

 

     Jei nesilaikysite šios tvarkos, ratlankis gali sugadinti automobilį, nes ratas bus netinkamai pritvirtintas prie ašies. Nesistenkite stipriai priveržti veržlių koja bandydami pasukti raktą ar veržliaraktį! Jei per stipriai priveršite, galite sugadinti ašies varžto sraigtą. Nepamirškite, kad ašies remontas jums gali brangiai kainuoti. Pritvirtinę veržles, galite drąsiai tęsti kelionę. Tačiau nuvažiavę 50/100 km. nepamirškite jų dar kartą patikrinti, judėjimo metu susidarančios vibracijos gali šiek tiek atlaisvinti veržles, atsilaisvinusios veržlės sukelia nepageidaujamą vibraciją ar net rato nukritimą.

 

Ratlankių veržlių ir varžtų tipai

 

     Ratlankiams prie automobilio pritvirtinti naudojami įvairių tipų varžtai ir veržlės. Ratlankiai prie automobilio tvirtinami tik varžtais arba veržlėmis, todėl labai svarbu, saugumo sumetimais, kad naudojamos veržlės būtų pritaikytos jūsų ratlankiams, nesvarbu, ar naudojate aliumininius, ar plieninius ratlankius. Taip pat turite priveržti varžtus teisinga tvarka, kad išvengtumėte papildomų nuostolių.

     Naudojami veržlių tipai:

Konusinė;

Konusinė su pakyla;

Judraus konuso;

Plokščia;

Sferinė.

     Naudojami varžtų tipai:

Konusinė;

Judraus konuso;

Plokščia;

Sferinė.

 

Ratlankių valymas ir priežiūra

 

     Tikriausiai jau pastebėjote, kad jūsų automobilio ratlankiai labai greitai išsipurvina. Iš tiesų, stabdžių kaladėlių dulkės, smėlis ar druska, kuria barstomi keliai, gali prilipti prie ratlankio ir pakenkti.

Norint išsaugoti pradinį blizgesį, ratlankius patariama plauti nuo 2 iki 4 kartų per mėnesį atsižvelgiant į jūsų automobilio naudojimą. Reguliariai neprižiūrimus ratlankius negrįžtamai gali pažeisti korozija, kuri gali sugadinti bet kokį metalą ar metalo padengimą.

     Palengvinimui sudarėme praktinių patarimų sąrašą, kurių reikia laikytis, jei norite maksimaliai padidinti savo turimų ratlankių ilgaamžiškumą:

1)      Niekada neplaukite įkaitusio ratlankio! (įkaitęs metalas ir šaltas vanduo gali deformuoti arba įskelti ratlankį)

2)      Venkite automatinių plovyklų, kuriose naudojamos rūgštinės medžiagos. Prieš tai pasitarkite su plovyklos darbuotojais.

3)      Nenaudokite plieninių drožlių plaušinęs, metalų valiklio ar bet kokios kitos medžiagos, kuri galėtų subraižyti ratlankius.

4)      Plaukite ratlankius nuo 2 iki 4 kartų per mėnesį.

5)      Venkite didesnės nei 1 baro slėgio srovės.(galite nuplauti pažeistus dažus ir taip pat gadinate padangos struktūrą)

     

     Norėdami, kad naujas ratlankis ilgiau blizgėtų, laikykitės šių reikalavimų:

1)      Prieš pradėdami intensyvų plovimą, iš pradžių švelniai nuskalaukite vandeniu.

2)      Naudokite specialų ratlankių valiklį, pardavėjai Jums visada patars kokį rinktis.

3)      Palikite jį kelioms minutėms, stebėkite, kad jis neišdžiūtų.

4)      Pašalinkite nešvarumus kempine ar šepečiu.

5)      Nuskalaukite švariu vandeniu.

6)      Nuvalykite švaria šluoste.

7)      Baigę valyti, galite panaudoti bespalvį skystą vašką, kuris apsaugos ratlankio padengimą nuo purvo ir ultravioletiniu spindulių. 

 

Ratlankių parinkimas ir ratlankių parametrai

 

Ratlankio techniniai ypatumai paaiškinti žemiau esančiame paveikslėlyje:

 

  1. Ratlankio plotis coliais.
  2. Ratlankio diametras coliais.
  3. Tvirtinimo taškų atstumas: matuojamas milimetrais tarp dviejų priešpriešiais esančių veržlių.
  4. "ET" arba "OFFSET": atstumas nuo ratlankio simetrinės plokštumos iki ratlankio lietimosi prie stebulės plokštumos.
  5. Centrinė anga : ratlankio centras, dedamas ant stebulės, diametras.

 

     Jei žinote originalių automobilio ratlankių atstumą tarp veržlių, centrinės angos dydį, veržlių skaičių ir offset, galite ratlankius pasirinkti patys.

     Jei Jūs šios informacijos nežinote – ne bėda, nes mes turime duomenų bazę, kurioje rasime visas šias charakteristikas pagal Jūsų automobilio tipą, Jums tereikia susisiekti su mumis ir Jūs žinosite tikslius automobiliui tinkančių ratlankių matmenis.

Jūs galite pasirinkti ratlankius, kurių matmenys skiriasi nuo originalių. Tačiau reikia laikytis kelių esminių taisyklių:

1)      Vienodas veržlių skaičius ir atstumas tarp jų. Taip pat ratlankių veržlių tvirtinimo vieta turi būti lygiai toje pačioje vietoje kaip tvirtinimo vietos ant automobilio ašies.

2)      Identiška arba didesnė centrinė anga: centrinėje ratlankio angoje tvirtinama automobilio ašies stebulė, todėl ši anga turi būti didesnė arba lygi stebulės diametrui, kitu atveju ratlankis neprisitvirtins. Kartais, jei anga didesnė nei nurodo gamintojas, važiuodami galite jausti įkyrią vibraciją. Norėdami išspręsti šią problemą, ratlankiai turi turėti centravimo žiedus, kurie "užkemša" atsiradusį tarpą tarp ašies ir centrinės ratlankio angos.

3)      Vienodas „offset“ arba „ET“: tai labai svarbu, nes jis nusako ratlankio padėtį ašies atžvilgiu. Jei „ET“ per didelis, ratlankis gali liesti vidinę ašies dalį, stabdžių sistemą ar važiuoklės elementus. Jei „ET“ per mažas, ratlankis gali liestis į automobilio kėbulą iš išorinės pusės. Idealus „ET“ priklauso nuo automobilio charakteristikos.

Taip pat skaitykite

Ratlankių išmatavimai
Informacija apie ratlankių išmatavimus ir jų žymėjimo standartus.
Padangos ir ratlankio suderinamumas
Tinkamas ratlankio ir padangos pločių suderinimas.
Ratlankių tipai ir jų savybės
Pagrindiniai ratlankių tipai ir jų savybės