ES padangų ženklinimas

Europos Komisijos reglamentas Nr. 1222/2009 reikalauja, kad visos padangos*,   pagamintos po 2012 m. birželio ir parduodamos ES nuo 2012 m. lapkričio, būtų su specialiu lipduku arba tokia etiketė būtų parodyta parduodant padangas. Naują ES padangų ženklinimą rasite kairėje pusėje – panašus į plačiai naudojamą buitinės technikos (skalbimo mašinų, indaplovių) ženklinimą.

Daugiau apie naujojo ES padangų ženklinimo taisykles ir dažniausiai užduodamų klausimų sąrašą rasite:

Europos komisijos svetainėje, skirtoje padangų ženklinimo reguliavimui

* Šiame sąraše pateiktos lengvųjų automobilių, lengvųjų komercinių transporto priemonių ir sunkvežimių padangos. 

Naujuoju reglamentu siekiama, kad kelių transporto priemonės būtų saugesnės ir ekonomikos bei aplinkosaugos požiūriu efektyvesnės, tad skatinama naudoti degalus taupančias, saugias ir mažai triukšmo keliančias padangas.

Šiuo reglamentu nustatoma suvienodintos informacijos apie padangų parametrus teikimo etiketėse sistema.

Ši informacija bus visada prieinama klientams reklaminėje medžiagoje, taip pat gamintojų internetinėse svetainėse. Šiame sąraše kai kurių padangų nebus, pavyzdžiui: dygliuotų, atnaujintų, pramoninių ir sportinių.

Planuojama, kad, efektyviai naudojant degalus taupančias padangas, per metus į aplinką bus išmetama 4 mln. tonų mažiau CO2 dujų (tai priklausys nuo to, kaip greitai degalus taupančios padangos bus pristatytos rinkoje), ir rinkoje bus siūlomos geresnio sukibimo su danga padangos.

 

PADANGŲ GAMINTOJŲ ATSAKOMYBĖ

Padangas pristatant pirkėjams, padangų dydis ir modelis turi būti paženklintas, kaip nurodyta pateiktame pavyzdyje. Ši informacija taip pat gali būti pateikta ant padangos užklijuotame lipduke.
Visa informacija apie pardavimą ir technines savybes turi būti suprantama kalba pateikta ant kiekvienos padangos. Gamintojų ir pardavėjų internetinėse svetainėse siūlomos padangos taip pat turi būti pateiktos su ženklinimo informacija.

PADANGŲ PLATINTOJŲ ATSAKOMYBĖ (MAŽMENINĖ PREKYBA)

Lengvųjų komercinių automobilių padangų platintojai privalo užtikrinti, kad:
• ant kiekvienos padangos gerai matomoje vietoje būtų etiketė, arba
• prieš parduodant kiekvieną padangą, pirkėjui būtų parodyta informacija, ir ženklinimo informacija būtų pateikta greta padangos.

Ženklinimo informacija turi būti pateikta ir tada, jei padangos parduodamos pirkėjui nematant.

Visų padangų (lengvųjų automobilių, lengvojo komercinio transporto, sunkvežimių ir autobusų) platintojai privalo užtikrinti, kad kiekvienos nupirktos padangos ženklinimo informacija būtų pateikta ant pirkimo kvito arba kartu su juo.

 

Standartinis padangų ženklinimas, kuris ES bus įvestas nuo 2012 m Lapkričio mėnesio., suteiks informacijos apie 3 padangos savybes: sukibimą su šlapia danga, degalų sąnaudų efektyvumą ir išorinio riedėjimo triukšmą.

 

SUKIBIMAS SU ŠLAPIA DANGA

    Svarbiausia, kad padangos užtikrintų saugumą bet kokiomis sąlygomis. Sukibimas su šlapia danga – vienas svarbiausių padangos kokybės rodiklių.

    Tačiau dažnai geresnis sukibimas su keliu ir mažesnis pasipriešinimas riedėjimui – viena kitai prieštaraujančios savybės, todėl nukenčia kokybė. ES padangų ženklinimo reglamentas leis pirkėjams matyti ir rinktis jiems tinkamiausius variantus.

    Ženklinimas bus atliekamas pagal 7 įvertinimų skalę, kurioje „A“ įvertinimas apibūdina aukščiausią sukibimo lygį, o „G“ – žemiausią.

   D ir G kategorijos netaikomos lengvųjų automobilių padangoms.

   

    Ką reiškia šis įvertinimas?

    Susidarius avarinei situacijai svarbūs net keli metrai. Stabdymo kelio skirtumas  tarp A ir G klasių gali siekti net iki 30 % Lengvuoju automobiliu važiuojant 80 km/h greičiu ir staigiai stabdant, A klasės padangų stabdymo kelias A bus 18 metrų trumpesnis nei G         klasės padangų. *

Pastaba: važiuodami visada turėtumėte laikytis rekomenduojamo atstumo.

* Matuojant pagal bandymų metodus, nurodytus EB reglamente 1222/2009. Stabdymo kelias priklauso nuo vairavimo sąlygų ir kitų veiksnių.

Nurodytos etiketės vertės pateikiamos tik kaip pavyzdys. Konkrečių padangų protektoriaus raštų / dydžių vertinimo rezultatai gali skirtis.

 

DEGALŲ SĄNAUDŲ EFEKTYVUMAS

Viena iš jėgų, veikiančių transporto priemonių degalų sąnaudas, yra pasipriešinimas judėjimui.

Šis reiškinys pasireiškia padangai riedant – ji deformuojasi ir šilumos forma netenka energijos. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis padangos pasipriešinimas judėjimui, taigi didesnės degalų sąnaudos. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas judėjimui užtikrina mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų dujų, tarp jų ir CO2, kiekį.

Pagal naująjį ES padangų ženklinimą „A“ reiškia didžiausią degalų ekonomiją, o „G“ – mažiausią. Juoda rodyklė (šiuo atveju „B“) šalia įvertinimo skalės nurodo gaminio savybes.

D klasė netaikoma lengvųjų automobilių padangoms.

 

Ką reiškia šis įvertinimas?

Ar žinote, koks skirtumas tarp A ir G klasės padangų? Iki 7,5 % mažesnės degalų sąnaudos. Pavyzdžiui, pasirinkę A klasės padangas vietoj G klasės galite sutaupyti daugiau nei 6 litrus degalų 1 000 kilometrų.*

Jei vidutinė benzino kaina yra 1,50 euro už litrą, per visą padangų eksploatavimo laiką galima sutaupyti daugiau nei 300 eurų.


Kokie kiti veiksniai turi įtakos degalų naudojimo efektyvumui?

Siekdami optimaliai naudoti degalus, patikrinkite, ar padangos tinkamai pripūstos. Žemas padangų slėgis padidina riedėjimo pasipriešinimą ir veikia sukibimą važiuojant šlapia danga. Transporto priemonės svoris ir jūsų vairavimo stilius taip pat turi įtakos. Važiavimas efektyviai naudojant energiją arba „ekologiškas vairavimas“ gali žymiai sumažinti degalų sąnaudas.

* Apskaičiuota remiantis šiais duomenimis: vidutinės degalų sąnaudos – 8 l/100 km, degalų kaina – 1,50 euro už litrą, vidutinė padangos rida – 35 000 km

Nurodytos etiketės vertės pateikiamos tik kaip pavyzdys. Konkrečių padangų protektoriaus raštų / dydžių vertinimo rezultatai gali skirtis.

 

IŠORINIS TRIUKŠMAS

Eismo triukšmas – labai svarbus aplinkos rodiklis. Jis įvertinamas     atsižvelgiant į keletą kriterijų:
• eismo intensyvumą;

• važiavimo stilių;

• padangų ir kelių sąveiką.

Išoriniai triukšmo lygiai padalyti į 3 kategorijas ir matuojami decibelais (dB), palyginti su Europos padangų išorinio triukšmo lygiais, kurie bus įvesti iki 2016 m.

1 juodo garso banga – 3 dB mažiau nei ateityje griežčiausias Europos lygis.

2 juodo garso bangos – jau atitinka būsimą Europos lygį.

3 juodo garso bangos – atitinka esamą Europos lygį.

 

Ką reiškia šis įvertinimas?

Decibelų lygis matuojamas naudojant logaritminę skalę. Tai reiškia, kad vos kelių decibelų skirtumas lemia gerokai didesnį triukšmo lygį. Iš esmės 3 dB skirtumas reiškia, kad padangos kelia dvigubai didesnį triukšmą.

Dabar pagalvokite apie tūkstančius automobilių mūsų keliuose. Pabandykite įsivaizduoti, kiek tylesni būtų mūsų miestai ir miesteliai, jei visi naudotume padangas, keliančias mažiau triukšmo.

Nurodytos etiketės vertės pateikiamos tik kaip pavyzdys. Konkrečių padangų protektoriaus raštų / dydžių vertinimo rezultatai gali skirtis.3 juodo garso bangos – atitinka esamą Europos lygį.

Parengta pagal:

Commission Press Release IP/09/1820;

http://www.goodyear.eu/lt_lt/tire-advice/eu-tire-label/index.jsp;

http://bridgestone.lt/?page=eu_labelling&bridgestone_lt=d7619a6a0c4853397cf7b7c39216c232 .

 

Taip pat skaitykite

Kaip išsirinkti žiemines padangas?
Vienas iš svarbiausių saugumo faktorių kelyje - pasirinktų padangų kokybė ir tipas.