Viskas apie slėgį padangoje

SVARBU! 
Tinkamas oro slėgis padangoje užtikrins, kad Jūsų padangos tarnautų ilgai ir nusidėvėtų tolygiai.

Dažniausiai rekomenduotinas padangų slėgis yra nurodomas lentelėje ant automobilio durelių sleksčio, kuro durelių vidinėje pusėje ar automobilio vartotojo instrukcijoje. Taip pat maksimalų leistiną slėgį padangoje galite rasti ant

pačios padangos, šis parametras dažniausiai yra išreiškiamas PSI slėgio matavimo vienetais, jį rasite ant padangos šono.
(Pav.: 44PSI = 300Kpa = 3Bar)

 

REKOMENDUOJAME padangų slėgį tikrinti ant atvėsusių padangų, taip Jūs žinosite tiksliausią slėgį jų viduje. Jeigu neturite galimybės atlikti matavimo ant atvėsusių padangų, matavimą galite atlikti ir ant šiltų padangų, tokių

atveju rekomenduojame, kad padangų slėgis būtų ~0,3Bar didesnis. Patariame po kelionės pasitikrinti padangų slėgį ant atvėsusių padangų.

DĖMESIO!
Netinkamas slėgis padangose gali įtakoti greitą ar netinkamą nusidėvėjimą. Padanga su per mažu slėgiu padangose gali perkaisti ir susprogti. Nepamirškite karts nuo karto patikrinti atsarginės padangos slėgį („zapaskės“), nustebsite, tačiau labai dažnai ši padanda būna per mažai pripūsta.



Nekintantis slėgis padangose – Azoto dujos.

Oras ir Azotas padangoje

Keista, tačiau tai yra įmanoma. Nekintanti slėgį padangoje galite pasiekti naudo-jant azoto dujas.

Šios dujos yra ne tokios jautrios temperatūros pokyčiams, kaip kad yra paprastas oras. Tai Jums leis išlaikyti optimaliausią slėgį padangose.

Dar vienas azoto dujų pranašumų yra, kad šios dujos apsaugo vidinius padangos komponentus nuo korozijos (azote nėra tiek draug drėgmės kaip ore). Šių dujų naudojimas nėra populiarus, nes:     
  

  • Azoto dujos yra brangios.    
  •  Jų pasiūla nėra didelė.

 

Maksimalus slėgis padangoje

Maksimalus leidžiamas padangų slėgis yra toks pat kaip ir neįkaitusios padangos maksimalus slėgis, kuri ši padanga gali atlaikyti. Dažniausiai įkaitusios padangos slėgis būna iki 0,3Bar didesnis. Didžiausias leidžiamas slėgis  yra nurodomas ant padangų slėgio lentelės, kuri randasi ant automobilio durelių ar vartotojo vadove.

Padangų slėgio svyravimai dideliame aukštyje

Įvertinti ir tiksliai žinoti, kaip keičiasi padangų slėgis besikeičiant aukščiui bei temperatūrai yra sudėtinga, tačiau pamėginsime paaiškinti, kaip jie kinta ir į ką reikia atkreipti dėmesį.
Besikeičiant aukščiui keičiasi ir atmosferos slėgis, kuo didesnis aukštis, tuo mažesnis slėgis ir atvirkščiai. Pavyzdžiui, jeigu jūros lygyje pripusite padangas 2,2 baro, tai kylant į kalnus Jūsų padangų slėgis pamažu didės, nes kylant mažėja oro pasipriešinimas. Tokiu atveju siūlome pamatuoti padangų slėgį kalnuose ant atvėsusių padangų.
Tačiau jei kylate į kalnus, kur oro temperatūra žemesnė nei jūros lygyje, Jūsų padangų slėgis mažėja. Abu šie fenomenai kompensuoja vienas kitą, tad iš tiesų oro slėgio pokyčiai neturėtų būti dideli.

Netikėtai sumažėjęs padangų slėgis

Neįtikėtina, tačiau smulkios deguonės detalės prasiskverbia pro padangą ir per mėnesį padangos slėgis gali sumažėti net iki 0,1Bar. Tad rekomenduojame prieš dedant ratus besikeičiant sezonui pamatuoti padangų slėgį ir jį nustatyti kaip rekomenduoja gamintojas, taip pat prižiūrėkite slėgį eksploatacijos metu.

Taip pat gana dažna padangų slėgio sumažėjimo priežastis yra nesandarus vožtuvas (ventilyje), kad išvengti šios problemos, padangų gamintojai ir autoservisai rekomenduoja vožtuvus keisti kiekvieną kartą, kai keičiate padangas.

 

Taip pat skaitykite

Kaip išsirinkti žiemines padangas?
Vienas iš svarbiausių saugumo faktorių kelyje - pasirinktų padangų kokybė ir tipas.