Ratlankių tipai ir jų savybės

Kaip tinkamai pasirinkti ratlankius?

 

Jei nusprendėte, kad norite pasikeisti automobilio ratlankius, įsigyti naują ratlankių komplektą žiemos ar vasaros sezonui, o gal tiesiog atnaujinti automobilio išvaizdą ir suteikti jam išskirtinę išvaizdą, tai turėtumėte susipažinti su ratlankių tipais.
Ratlankis tai yra metalo dirbinys, kurį renkantis pirmiausiai atkreipiame dėmesį į jo išvaizdą ir, deja, tik po to į jo eksploatacines savybes. 

Todėl norime rekomenduoti paskaityti, kodėl verta rinktis geresnius ir brangesnius ratlankius.


   Mums įprastiniai, lengviausiai atpažįstami ratlankiai yra vadinami „lietais ratlankiais“,  jie yra pagaminti iš vienos dalies. Tačiau ratlankiai gali būti pagaminti ir iš kelių dalių, šie ratlankiai yra vadinami -  „surenkamais ratlankiais“. Šie ratlankiai būna surenkami iš dviejų arba trijų dalių.

Geriausia ratlankius rinktis atsižvelgiant į jų svorį ir atsparumą.

 

Lieti ratlankiai

Lieti ratlankiai yra gaminami liejant aliuminį į specialią formą. Šių ratlankių gamyboje yra naudojamos kelios gaminimo technologijos. Tai yra kruopštus ir meistriškumo reikalaujantis darbas.

Vienas iš gamybos metodų yra liejimas veikiant sunkio jėgai. Paprastai išsireiškus – formai užpildyti naudojama sunkio jėga. Šiuo būdų gaminami ratlankiai yra pigesni. Taip pat svarbu paminėti, kad šis gamybos metodas taikomas, kai ratlankio dizainas yra svarbiau už ratlankio svorį, šiuo metodu pagamintas ratlankis yra ganėtinai sunkus, nes ratlankio tankis nėra didelis, kaip naudojant kitus metodus, tad paprastai tokio tipo ratlankiams reikia didesnio svorio, kad atitiktų atsparumo reikalavimus.

Liejimas naudojant žemą slėgį yra pats populiariausias lietų ratlankių gaminimo metodas.

Šis liejimo metodas yra naudojant žemą slėgį, kurio dėka aliuminis greičiau išliejamas į formą, nei veikiant sunkio jėgai. Šiuo būdu gaminamų ratlankių kokybė yra geresnė, dėl didesnio tankio. Kai kurie gamintojai gamybos procese naudoja didesnį slėgį, kad sumažinti ratlankio svorį ir sustiprinti jo struktūrą.

Šiuo metodu pagaminti ratlankiai yra populiariausi rinkoje, dėl puikaus svorio ir atsparumo santykio.

Lėto lydimo arba dar kitaip vadinama sukimosi technologija, tai yra vienas pažangiausių gamybos metodų naudojant žemą slėgį. Veikiant žemam slėgiui liejamas metalas į liejimo formą sukasi ir jos išorinė formos dalis yra kaitinama, tuo tarpu ritiniai spaudžia ratlankio diską ir ištempia jį į šonus.

Šių ratlankių kokybė ir patikimumas beveik prilygsta kaltiniams ratlankiams, o taip pat gamybos kaštai mažesni. Šią technologija plačiai taiko OZ ratlankių gamintojas.

 

Kaltiniai ratlankiai yra aukštos klasės ratlankiai, kurie gaminami modeliuojant aliuminio bloką, veikiant įtin aukštų slėgiu. Šiuo būdu pagamintas ratlankis yra didelio tankumo, tad yra labai stiprus ir lengvas.

*Video: Kaltinių ratlankių gamybos procesas. 

Surenkami ratlankių dalys yra gaminamos atskirai, tad dažnai visos šio ratlankio dalys yra pagamintos skirtingais, anksčiau aptartais, metodais. Centrinė dalis gali būti iškalta arba išlieta, trijų dalių ratlankis dažniausiai gaminamas iš aliuminio, o kartais iš magnio.

Surenkami ratlankiai yra priskyriami aukščiausiai klasei. Juos dažniausiai renkasi auto sporto atstovai, automobilių tiuningo entuziastai. Šių ratlankių pritaikymo galimybės yra labai didelės, galima parinkti tinkamų parametrų ratlankį išskirtiniam automobiliui, o taip pat nutikus nelaimei pakeisti tik sugadintą ratlankio dalį.

Ratlankio svoris taip pat yra svarbus parametras renkantis tinkamus ratlankius. Kuo sunkesnis ratas, tuo daugiau jėgos reikia norint jį išjudint ar sustabdyti, tad pasirinkus sunkesnius ratus galite prarasti automobilio dinamiškumą. Taip pat sunkūs ratai apkrauna važiuoklę, tai gali pagreitinti važiuoklės elementų susidėvėjimą.

Lengvi ratlankiai padeda taupyti kurą! Tokie ratlankiai leidžia taupyti energija, kuri reikalinga išjudinant Jūsų automobilį iš vietos, tad variklis yra mažiau apkraunamas ir suvartojama mažiau kuro lyginant su sunkiais ratlankiais.